Ameco Blog

Ameco Blog

Recepcja – pierwsze wrażenie

Recepcja – pierwsze wrażenie

W wyglądzie biura chodzi nie tylko o pierwsze wrażenie, ale także o ostatnie

Pierwsze wrażenie jest szalenie istotne. Według badań Uniwersytetu w Ottawie, ludzie oceniają stronę internetową w ciągu pierwszych dwudziestu sekund – jeśli nie zrobi pozytywnego wrażenia, to użytkownik długo na niej nie pozostanie. To samo dotyczy spotkań z innymi osobami – psychologowie z Uniwersytetu Princeton stwierdzili, że na ocenienie nowo poznanej osoby wystarcza nam zaledwie ułamek sekundy.

Równie szybko wyrabiamy sobie zdanie o firmie, gdy widzimy jak wygląda recepcja. Klienci oraz odwiedzający siedzibę organizacji, oceniają firmę nie tylko na podstawie tego czy w recepcji jest po prostu ładnie, ale przede wszystkim na podstawie umeblowania i nowoczesnego designu. Klienci od razu wychwycą wszelkie różnice pomiędzy tym jak firma przedstawia się w reklamach i katalogach, a tym, jak wygląda w rzeczywistości.

Dlatego tak istotne jest stworzenie dobrego pierwszego wrażenia. Recepcja powinna pokazywać odwiedzającym do jakiej firmy przyszli – jeśli kreujecie się na nowoczesną organizację, to wygląd recepcji powinien to komunikować. Korzystaj w tym celu z różnych porad dotyczących wnętrz biurowych i umeblowania – myśl nieszablonowo i staraj się stworzyć projekt recepcji inny od wszystkich. Owszem, klasyka się zawsze sprawdza, ale mniej znane elementy wyposażenia czy mniej klasyczne także świetnie odnajdą się w recepcji – pod warunkiem, że będą mądrze i konstruktywnie wykorzystane. Warto korzystać z porad fachowców, którzy doskonale znają się na projektowaniu wnętrz i na meblach biurowych.

Równie ważne jak wygląd recepcji i biura jest zaangażowanie pracowników. Musisz mieć pewność, że wszyscy w firmie dobrze rozumieją, co chcesz przekazać poprzez taki, a nie inny wygląd biura. Poza tym biuro na recepcji się nie kończy – pozostała przestrzeń w firmie powinna zostać dopasowana do recepcji, a design w całej siedzibie powinien być spójny. Nie chodzi jednak o to, by w każdym pokoju powiesić logo firmy, choć to także jest ważne. Zaprojektuj przestrzeń do pracy w taki sposób, by pokazać wartości, z którymi utożsamia się firma. Podejście organizacji do środowiska czy do kultury pracy także powinno być widoczne w wystroju biura.

Jakie są obecnie trendy w projektowaniu wnętrz dla firm? Choć wszyscy wiedzieli, że design przestrzeni biurowych bardzo się zmieni w ciągu ostatnich kilku lat, to jednak nikt dokładnie nie przewidział w jakim kierunku te zmiany pójdą. Firmy otwierają już nie tylko drzwi dla swoich klientów, ale pokazują kulturę swojej organizacji. Przedsiębiorstwa, poprzez swoją siedzibę i wystrój biura, zapraszają klientów do swojego świata. Siedziby firm nie są już niedostępne dla klientów, wręcz przeciwnie – są to miejsca, w których potencjalny klient ma się poczuć jak w domu, czyli wygodnie.

Jak taki efekt osiągnąć? Rozwiązanie, przynajmniej w części, jest proste. Konsumenci wchodząc do budynku oczekują nie tylko ładnie zaaranżowanej przestrzeni, ale także połączenia do… Internetu. W dobie smartfonów, laptopów i tabletów, każda firma powinna zapewniać w swoim biurze bezproblemowy dostęp do Internetu każdemu odwiedzającemu.

Nowoczesne podejście do aranżacji biurowych wnętrz to także różnorodność. Przestrzeń w firmie powinna być tak zaplanowana, by każdy mógł w niej swobodnie pracować – potrzebne są miejsca dla osób, które pracują same, miejsca dla spotkań dwuosobowych, większe sale na spotkania zespołów oraz duże sale przeznaczone na konferencje.

Biuro firmy to obecnie nie tylko siedziba organizacji. Biuro pojawia się coraz częściej w roli publicznej i społecznej przestrzeni. Dlatego nowoczesne umeblowanie przeznaczone dla firm, nosi także cechy charakterystyczne dla mebli domowych. Dobry dostawca umeblowania dla firm rozumie nowe trendy w aranżacji przestrzeni biurowej i doradza organizacjom w jaki sposób poprzez design, wyrazić wartości i misję firmy. Dotyczy to nie tylko recepcji, ale całej przestrzeni biurowej. Klienci, którzy odwiedzają siedzibę firmy zapamiętają pierwsze wrażenie jakie zrobiła na nich recepcja, ale to ogólne wrażenie z całej wizyty w pozostałej przestrzeni biurowej, przeważy na ich zdaniu o firmie.

 

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Najnowsze tweety

  • Loading tweets...

Flickr

lada-rea-02lada-realada-rea-01ameco_age_01ameco_age_02ameco_realizacji_16_09_12ameco_realizacji_16_09_11ameco_realizacji_16_09_10ameco_realizacji_16_09_08ameco_realizacji_16_09_07ameco_realizacji_16_09_06ameco_realizacji_16_09_05ameco_realizacji_16_09_04ameco_realizacji_16_09_03ameco_realizacji_16_09_02ameco_realizacji_16_09_01ameco_realizacji_16_09_13crystal-tablefrezza-table-02frezza-table-01

Ta strona używa cookies. Korzystając dalej z tej strony zgadzasz się na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Zamknij